آشنایی با ولوباکس گازهای طبی

ولو باکس گازهای طبی

ولو باکس گازهای طبی وسیله برای اندازه گیری و مانیتور کردن گازهای طبی در بیمارستان ها میباشد، به این صورت که در ورودی گازهای طبی به هر بخش بیمارستان یک یا چند عدد ولو باکس قرار میگیرد و وضعیت گازها را در بخش مشخص و مانیتور میکند.

ولو باکس

ولو باکس گازهای طبی وسیله ای برای اندازه گیری، مانیتور کردن و کنترل گازهای طبی در بخش های بیمارستان ها و مراکز درمانی میباشد، به این صورت که در ورودی گازهای طبی به هر بخش بیمارستان یک یا چند عدد ولو باکس قرار میگیرد و وضعیت گازها را در بخش مشخص و مانیتور میکند.

این وسیله شامل یک جعبه فلزی میباشد که در داخل آن گیج های فشار/وکیوم، پرشر/وکیوم سوییچ و شیرهای گازی قرار گرفته اند. عملکرد ولو باکس به اینگونه است که لوله های مسی حاوی گازهای طبی/وکیوم قبل از ورود به بخش از داخل این جعبه عبور کرده و سپس به بخش مورد نظر متصل میشوند. در داخل جعبه بر سر راه این لوله ها، گیج های فشار و وکیوم قرار گرفته اند که میزان فشار گاز یا وکیوم را نشان میدهند. علاوه بر این، شیرهایی از نوع گازی هم بر سر راه لوله ها قرار دارند تا در صورت نیاز بتوان مسیر گازها را تنها به بخش مورد نظر مسدود نمود. حال آنکه در صورت نداشتن ولو باکس برای مسدود ساختن مسیر گاز باید مسیر اصلی که به تمامی بخش ها میرود را مسدود کرد که این کار عملکرد تمامی بخش های بیمارستان را مختل میکند.

مدل های مختلفی از ولو باکس ها از جمله دیجیتال و غیر دیجیتال وجود دارند. اغلب به همراه ولو باکس ها، آلارم گازهای طبی نیز ارائه میشود تا در صورت افت فشار در خط به کاربر هشدار دهد.

One thought on “آشنایی با ولوباکس گازهای طبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *